پیش از این با قابلیت Structured Data در نتایج جستجوی گوگل آشنا شده اید. در این تاپیک قصد داریم شما را با حالت FAQ یا سوالات متداول یا پرسش و پاسخ های متداول آشنا کنیم. احتمالا این قابلیت را زیاد دیده اید. از این قابلیت بیشتر برای سایت های ارائه کننده خدمات یا صفحات درباره ما یا صفحه محصول استفاده می شود. در این حالت ما می توانیم چند سوال و جواب را آماده کنیم تا کاربران پیش از ورود به سایت در نتایج جستجو به این سوالات دسترسی داشته باشند و احتمال اعتماد کاربر به سایت بیشتر خواهد شد. در این تاپیک از بیتاک همراه باشید تا به نحوه افزودن این قابلیت به یک صفحه بپردازیم.

دقت کنید که عین همین سوالات متداول باید در همان صفحه هم وجود داشته باشد. قرار دادن این کد به تنهایی کارساز نخواهد بود. این کد برای صفحه محصول یا درباره ما و تماس با ما کاربرد دارد.
در زیر یک نمونه کد آماده کرده ایم که محل قرار گرفتن کد را هم مشاهده می کنید. در این کد ما سه پرسش و پاسخ در نظر گرفته ایم. شما می توانید این تعداد را کم یا زیاد کنید فقط دقت داشته باشید که در این کد تنها نیاز به ویرایش عنوان سوال و متن پاسخ است، مابقی آیتم ها را دستکاری نکنید!
<html>
<head>
<title>درباره ما - سوالات متداول بی تاک</title>
<script type="application/ld+json">
{
"@context": "https://schema.org",
"@type": "FAQPage",
"mainEntity": [{
"@type": "Question",
"name": "بی تاک چیست؟",
"acceptedAnswer": {
"@type": "Answer",
"text": "انجمن بی تاک یک مرجع تخصصی برای وبمستران است اما کاربران عادی نیز که علاقه مند به موضوعات وبمستری دارند می توانند از این سایت استفاده کنند."
}
}, {
"@type": "Question",
"name": "آیا خدمات بی تاک رایگان است؟",
"acceptedAnswer": {
"@type": "Answer",
"text": "بله خدمات بی تاک رایگان است و برای شرکت در تاپیک ها و مباحث باید عضو انجمن شوید"
}
}, {
"@type": "Question",
"name": "آیا خدمات غیر رایگان هم دارید؟",
"acceptedAnswer": {
"@type": "Answer",
"text": "در حال حاضر تمامی خدمات رایگان هستند و قصدی برای خدمات غیر رایگان نداریم"
}
}]
}
</script>
</head>
<body>
</body>
</html>