ایمیل - Email یک ابزار مکاتبات و ارتباطی بین شما و دیگران است. در وب سایت ها قابلیت ایمیل سرور وجود دارد و می توانید با استفاده از آن با دیگران در ارتباط باشید یا افراد و شرکت های دیگر با شما مکاتبه داشته باشند. سرویس های ایمیل دهی زیادی وجود دارد مانند یاهو، جیمیل و یاندکس و … که آدرس ایمیلی به شما ارائه می کند و می توانید با آن نسبت به ارسال و دریافت ایمیل ها اقدام کنید اما اگر دارای شرکتی هستید و قصد دارید ایمیل هایتان را با پسوند آدرس سایتتان انجام دهید، می توانید در پنل هاست خود نسبت به ساخت یک اکانت ایمیل جدید اقدام کنید و از آن در موبایل و مرورگر و … استفاده کنید. در ادامه با بیتاک همراه باشید تا نحوه ساخت اکانت ایمیل و ابزارهای موردنیاز در پنل cPanel - سی پنل را به شما آموزش دهیم.
آموزش ساخت ایمیل جدید در cPanel
سی پنل با ظاهرهای مختلفی توسط هاستینگ ها و سرویس دهنده های هاست و میزبانی وب به شما ارائه می شود اما اصل امکانات آن تفاوت چندانی ندارند. در پنل هاست خود مانند تصویر زیر ابزارها و گزینه هایی برای مدیریت ایمیل در سایت خود در اختیار دارید. ابتدا اگر قصد دارید ایمیل جدیدی بسازید، کافیست مطابق تصویر زیر روی گزینه ی Email Accounts کلیک کنید:

روی گزینه Email Accounts کلیک کنید در صفحه باز شده لیستی از ایمیل های موجود در اختیارتان هست و گزینه ای برای ساخت اکانت جدید مشاهده می شود. یعنی کلید زیر:

با کلیک روی کلید Create فرم ساخت ایمیل جدید برایتان نمایش داده می شود:

- در بخش Domain آدرس سایتتان را انتخاب کنید. در این قسمت شما می توانید حتی یک سابدامین انتخاب کنید اما انتخاب دامین اصلی سایت مرسوم ترین حالت برای یک آدرس ایمیل است.
- در قسمت Username نام اصلی ایمیل که در آدرس ایمیل هم استفاده می شود را وارد کنید. برای مثال کلمه admin را اگر وارد کنید، طبق تصویر بالا آدرس نهایی ایمیل ما admin@betalk.ir خواهد بود.
- در قسمت Password یک رمزعبور برای اکانت خود انتخاب کنید که هنگام لاگین شدن و وارد شدن به حساب خود باید آن را وارد کنید.
رمزعبور را محکم و قدرتمند انتخاب کنید. از انتخاب رمزعبورهای ساده مانند 123456 و امثال آن اکیدا خودداری کنید.
آموزش ورود به پنل ایمیل دلخواه در cPanel
پس از ساخت ایمیل یا در آینده اگر قصد داشتید از طریق پنل هاست خود وارد صندوق ورودی ایمیل خود شوید، باید از ابزارهای مخصوص اینکار استفاده کنید تا نیاز به طی کردن این مراحل نباشد اما برای استفاده از پنل ایمیل پیش فرض هاست، از صفحه اصلی پنل که در تصویر اول این تاپیک مشاهده کردید، گزینه Email Accounts را کلیک کنید. در این صفحه باید تمامی اکانت های ایمیل شما در دسترس باشند:

با کلیک روی گزینه Check Email وارد صفحه مدیریت ایمیل می شوید:

- در تصویر بالا اگر روی کلید Open کلیک کنید، صندوق ورودی و صندوق ارسال یا به طور کلی پنل ارسال و دریافت و مدیریت ایمیل های مربوط به این آدرس را می توانید در مرورگرتان در اختیار داشته باشید.
- اما در سمت راست و پایین تصویر گزینه Automatically configure my device را مشاهده می کنید. با این گزینه می توانید اطلاعات اتصال به ایمیل را از طریق سایر دستگاه ها و اپلیکیشن ها در اختیار داشته باشید. روی این گزینه کلیک کنید و چنین صفحه ای نمایش داده خواهد شد:

شما می توانید با استفاده از این اطلاعات، ایمیل خود را در اپلیکیشن موبایل یا ویندوز و … اضافه کنید و اقدامات ارسال و دریافت پیام ها را از طریق اپلیکیشن خودتان انجام دهید و نیازی به لاگین و ورود به هاست نداشته باشید